U jeku burnih političkih previranja u zemlji, u nastavku donosimo priču koja svjedoči da ljudi, bez obzira na različitosti, žele da žive u miru i zajednički trasiraju put ka boljoj budućnosti za generacije koje dolaze.
Naime, na inicijativu nekadašnjih studenata Mašinskog fakulteta u Banjaluci, prije dvije godine inicirana je modernizacija i izgradnja regionalnog puta Banja LukaZenica. Ideju su, uz ova dva grada, u međuvremenu, podržale i opštine Kotor Varoš i Teslić, a prva sredstva od 400.000 maraka nedavno je odobrila Vlada Zeničko-dobojskog kantona.
Izgradnja i rekonstrukcija ovog puta skratila bi putovanje od Banje Luke do Zenice sa 223 na 131 kilometar. Osim toga ovaj put je i ranije povezivao sredine i ljude tradicionalno upućene jedne na druge.
„Ideja je nastala kao rezultat našeg gledanja na pravo običnog čovjeka na bolju i sretniju budućnost i život. To je univerzalno civilizacijsko i ljudsko pravo“, ističe Rifat Halilović, koordinator Organizacionog odbora alumni Asocijacije Mašinskog fakulteta u Banjoj Luci.
„Povezivanjem sa Zenicom Banja Luka dobija mnogo i ostvaruje komunikaciju prema istočnom dijelu“, kaže Vuk Višekruna, načelnik Odjeljenja za prostorno uređenje Grada Banja Luka.
„Grad Zenica će pružiti svu podršku prilikom realizacije radova i gdje možemo pomoći, ili tamo gdje imamo zemljište u vlasništvu“, poručuje savjetnik gradonačelnika Zenice Mirsad Heleg.
Revitalizacijom puta umnogome bi se omogućio razvoj naselja od Kotor-Varoši preko Maslovara, Očauša i Blatnice do Kozila i Nemile.
„U toj smo inicijativi zato što bi to od Kotor-Varoši do Sarajeva bio najkraći put, a ujedno se povezuju dvije regije - banjalučka i zenička“, ističe Zdenko Sakan, načelnik Općine Kotor Varoš (PDP).
„Otvaranje putne komunikacije prema Zenici i prema Kotor-Varoši, te dalje prema Banjoj Luci značilo bi oživljavanje ovog područja prvenstveno kad je u pitanju ekonomski razvoj, a samim tim i ostanak stanovništva“, kaže predsjednik Savjeta Mjesne zajednice Očauš Stojan Smiljanić.
Ovaj višemilionski projekt ni jedna lokalna zajednica sama ne može realizirati. Za projektovanje četiri kilometra, od 88 km kroz FBiH, Vlada ZDK-a je osigurala 400.000 maraka.
„Od kraja asfaltnog puta na Bističaku radi se novi projekat trase u dužini četiri kilometra i nadam se da ćemo u roku od 180 dana dobiti projekat i onda idemo u procedure“, objašnjava Izet Pozderović, rukovodilac za izgradnju i održavanje u Direkciji za ceste ZDK-a.
Iako je prije dvije godine predsjednik RS-a Milorad Dodik obećao da će s deset posto finansirati projekt, do danas je sve ostalo na obećanjima.
„Mnogo toga treba da se uradi s obje strane. Čini mi se, više s naše strane. Kada kažem naše, mislim na nadležno ministarstvo Vlade RS-a vezano i za dokumentaciju, pripremu i za kategorizaciju tih puteva, a pogotovo za samu realizaciju“, istakao je Milan Miličević, načelnik Općine Teslić (SDS).
No, činjenica je da je projekt, kako i kada god se okončao, već ispunio ono što su inicijatori željeli - a to je da putevi spajaju ljude.
„To je jasna poruka za one kojima razum vlada. Za one kojima ne vlada razum teško je bilo kakvu poruku poslati“, zaključuje Radomir Jokić, član Alumni asocijacije Mašinskog fakulteta u Banjoj Luci.
Svi okupljeni oko projekta su uvjereni da su ovi drugi svakako u manjini.