Društvo

MRTVO SLOVO NA PAPIRU: Tko blokira gradnju puteva u Tuzlanskom kantonu?

Vlada Tuzlanskog kantona traži hitno imenovanje Komisije za državnu imovinu. Vijeću ministara Bosne i Hercegovine uputila je inicijative za izmjenu Zakona o poljoprivrednom zemljištu i dopunu Zakona o privremenoj zabrani raspolaganja državnom imovinom BiH.

Zahtjev za izuzeće određenih parcela poslan je i Uredu visokog predstavnika. Šta blokira gradnju puteva u Tuzlanskom kantonu i zašto su moderne brze ceste i dalje samo plan na papiru?

Gradnja autoceste Tuzla–Orašje i obilaznice Živinice nije moguća bez rješavanja problema zabrane raspolaganja državnom imovinom problema koji Tuzlanski kanton već mjesecima drži u putnoj blokadi.

Irfan Halilagić, premijer Tuzlanskog kantona, kaže da je situacija apsurdna.

„Imamo projekat vrijedan više od 50 miliona konvertibilnih maraka, izvođači su izabrani, a mi na dionici dugoj 17 kilometara možemo izdati dozvole samo za 870 metara.“

Problem je, objašnjavaju u Vladi TK, u pretvorbi poljoprivrednog i šumskog zemljišta koje je u vlasništvu države. Zakon to ne dozvoljava, a nepostojanje Komisije za državnu imovinu pri Vijeću ministara BiH onemogućava izdavanje potrebnih dozvola.

Fedahija Ahmetović, ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede TK, navodi da su zahtjevi već upućeni.

„Konkretno smo tražili izuzeće ovih katastarskih čestica na dionici obilaznice Tuzla. Također, tražili smo izmjene Zakona o raspolaganju državnom imovinom, kako bi infrastrukturni objekti bili izuzeti iz zabrane.“

Iz Vijeća ministara Bosne i Hercegovine na pitanje kada će biti formirana komisija za državnu imovinu, stigao je samo kratak odgovor: protiv informacije o radu Komisije glasali su ministar spoljne trgovine i ekonomskih odnosa te ministar finansija i trezora BiH. Odgovor na pitanje kako planiraju riješiti problem gradnje puteva u Tuzlanskom kantonu nije stigao.

U međuvremenu, u drugim dijelovima Bosne i Hercegovine ceste se grade.

Nenad Lukanović, pomoćnik ministra za promet TK, podsjeća da ovaj kanton s više od 157 hiljada registrovanih vozila zaslužuje veću podršku viših nivoa vlasti.

„Tuzlanski kanton je s tim brojem vozila sigurno zaslužio da se dio finansijskih sredstava iz federalnog budžeta i budžeta institucija BiH vrati za izgradnju infrastrukturnih objekata na našem području.“

Zašto se Tuzlanski kanton izuzima iz velikih infrastrukturnih projekata, pitanje je koje u federalnom parlamentu često postavlja zastupnik Admir Čavalić, ali odgovora, kaže, nema.

„Prošle godine sam se uključio u aktivnosti s Vladom TK, pokušavajući potaknuti zastupnike da se obavežu kako neće glasati za strateške dokumente, poput budžeta, ako se ovo pitanje ne riješi. Potrebno nam je jedinstvo“, naglašava Čavalić.

Većina kandidata iz Tuzlanskog kantona na prošlim općim izborima svoje je kampanje temeljila upravo na obećanjima o rješavanju putne infrastrukture. Angažman je, međutim, ostao samo na riječima.

Uz nezainteresovanost državne i federalne vlasti, ali i inertnost zastupnika iz ovog kantona, teško da će prvi kilometri moderne brze ceste kroz Tuzlanski kanton biti završeni čak i do narednih izbora.

Povezani članci