Na posljednjoj sjednici Predsjedništva BiH srušena je odluka s kojom bi se deblokirali radovi na dionici autoceste na Koridoru 5c Mostar Jug-Tunel Kvanj. Protiv odobrenja korištenja neperspektivne državne vojne imovine glasao je Željko Komšić, dok je Denis Bećirović bio suzdržan.
Time je Predsjedništvo nastavilo blokirati izgradnju autoceste na jugu, a iako je ova odluka ranije prošla sve potrebne procedure, a uz to je suglasnost dao i ministar obrane Zukan Helez, navodi se u prilogu RTV Herceg Bosne.
Za bolju prometnu infrastrukturu od strateškog značaja je povezivanje Mostara i Sarajeva preko autoceste. No, ta dionica je na vrlo zahtjevnom terenu i zasigurno će proći još godina i godina dok se cijeli posao ne završi. Međutim, iduća predivđena podionica za izgradnju je Mostar Jug - Tunel Kvanj, oko koje je sve potrebno za početak radova dogovoreno, osim jedne male sitnice. Dio koji prolazi preko neperspektivne državne vojne imovine i za koju suglasnost treba dati Predsjedništvo BiH, a ono to voljom dvojice svojih članova iz Federacije odbija učiniti već duže vrijeme. Sudeći po izjavi Denisa Bećirovića, razumnih razloga za to nema.
"Jučer nismo imali konsenzus oko tog pitanja unutar Predsjedništva BiH, to već nekoliko puta dolazi na sjednicu Predsjedništva BiH. Očekujem na idućim sjednicama da se pojave najviši dužnosnici koji to predlažu i da i to pitanje razriješimo na najbolji mogući način za Bosnu i Hercegovinu", prokomentirao je 26. kolovoza 2025. godine Denis Bećirović.
Iz Javnog poduzeća Autoceste Federacije naveli su ranije kako su ispunjeni svi zahtjevi lokalnog stanovništva i udruga i javno su prezentirani rezultati studije o utjecaju na životnu sredinu. Čelnik poduzeća Denis Lasić navodi kako se bez političkog sklada i harmonije izgleda ne mogu donositi ni važne odluke po infrastrukturnim pitanjima.
"Sve se jednostavno prelijeva, ono što građani žele vidjeti jesu radovi, a oni se usporavaju ili se uopće ne pokreću. Nadamo se i da će članovi Predsjedništva prepoznati koliko je to bitno, da je ovo jedinstveni dio i Federacije BiH i države BiH i da neke te političke konotacije koje su nažalost prisutne ne utječu na njihove odluke", kazao je Lasić.
Razvoj prometne infrastrukture bi trebao biti u interesu svih strana u BiH, stoga je teško dokučiti koji su motivi dvojice članova Predsjedništva za ovakve destrukcije. No, novinar Zoran Krešić podsjeća kako je u BiH puno toga već duže vrijeme u krivom smjeru zbog preuranjene izborne kampanje.
"Tada i ovi koji su na vlasti moraju se pozabaviti nacionalnim i nacionalističkim temama s onim klasičnim objašnjenjima da oni brane interese Bosne, da oni spašavaju državu od podjele što je zapravo glupost i laž. Sve ono isto za što optužuju i gospodina Dodika, sve to isto rade gospoda Bećirović i Komšić, zaustavljajući razvoj BiH, a na kraju krajeva i njezino povezivanje s EU da budemo jasni", objašnjava Krešić.
No, Autoceste će pokušati raditi na alternativnom rješenju dok se problem ne otkloni, jer sporna površina je vrlo mala.
"Mi i dalje inzistiramo da se to riješi, iako s kreditorom Europskom bankom za obnovu i razvoj želimo riješiti to tako da u slučaju da nas Predsjedništvo ne podrži izuzmemo te dvije čestice. Pa da u dogovoru s izvođačem, tvrtkom Strabag koja je dobila taj dio dionice, radimo drugi dio koji nije problem, bez te dvije čestice. Iako to nije neka velika površina, otprilike 400 metara kvadratnih, problem su", mišljenja je Lasić.