Društvo

Bosna i Hercegovina ima svoju aviokompaniju koja može “poletjeti” u roku od nekoliko mjeseci, ali joj je potrebna podrška države, odnosno kantona. Naime, malo je poznato da u BiH postoji privatna aviokompanija Bosnia Airlines koja je registrovana još daleke 2001. godine, i u privatnom je vlasništvu.

Ovu kompaniju zadesila je neobična sudbina. Naime, prije 20-ak godina je kupila i uredno platila putnički avion od jedne hrvatske kompanije, ali joj on nikada nije isporučen.

Vlasnik Bosnia Airlinesa, profesor Muamer Kalić, kaže za BiznisInfo.ba da ovaj spor i dalje traje i to sada pred sudom u Strazburu. On kaže da je ostao bez aviona “prevarom hrvatskog pravosuđa” čime je nanesena šteta ne samo njemu već i državi BiH.

– Ukinuta je firma koja je trebala isporučiti avion dok je trajao međunarodni spor. Predmet je završio na Ustavnom sudu Hrvatske, a podom na sudu u Strazburu. Ja sam prvi Bosanac koji je zatražio reviziju apelacije Suda u Strazburu. Spor još uvijek traje – kaže Kalić.

Kako ističe, nepravda je nanesena kompaniji Bosnia Airlines, njemu lično ali i državi Bosni i Hercegovini.

– Avion je kupljen 2003. godine. Ja sam prvi Bosanac koji je uplatio u cijelosti komercijalni avion. To nisu ovih mali sportski avioni – pojašnjava Kalić.

I pored toga, kompanija nikad nije ugašena, a svake godine obnavlja dozvole, zbog čega je spremna “poletjeti” za kratko vrijeme.

– Naši planovi su da u jednom momentu nastavimo s radom. Čekali smo ove političke promjene. Očekivao sam da će nova vlast imati sluha za ono što su prethodne vlasti propustile da urade. BiH mora da ima vlastitu kompaniju. Razumijevanje je do sada bilo na nuli. Mi našu licencu obnavljamo svake godine, imamo kod, imamo svoje stručnjake koji su nam prosuti po svijetu. Za razliku od onih koji bi htjeli da osnuju svoju kompaniju, kojima trebaju godine priprema, nama treba 30 do 60 dana – tvrdi Kalić.

Ističe da je ovo ujedno poziv novim kantonalnim vlastima u Kantonu Sarajevo, te da očekuje od novog premijera Uka da obave razgovor. Osim uspostavljanja komercijalnih linija, on kaže da mogu ponuditi saradnju i kada je riječ o nabavci helikoptera i drugih letjelica za gašenje požara.

– Ja sam čak spreman i na javno-privatno partnerstvo. I da im pokažemo da možemo imati helikoptere, i avione za gašenje požara. To je najveća sramota i nedopustivo za jednu državu kakva je naša s jakom tradicijom, da nema nijedan helikopter ni avion za gašenje požara. To je ponižavajuće. Mi imamo struku, imamo kompaniju, imamo ljude koji su spremni to da urade za najkraće moguće vrijeme. Naravno da država treba da stvori podlogu za tako nešto – kaže profesor Kalić koji je i autor knjige o aviosaobraćaju.

Dodaje da je njegova kompanija nosilac licence za helikopterski saobraćaj te za prevoz putnika i robe. Kompanija nije blokirana i nema dugova. Ima struku i čeka podršku vlade Kantona Sarajevo, ističe.

– Nudimo javno-privatno partnerstvo Vladi KS, i da im konačno riješimo ovaj problem nabavke helikoptera. Mi smo u roku od 60 dana spremni da stavimo da on leti. I to ne da se oni zadužuju. Da napravimo sporazum i mi ćemo se zadužiti. Banke jedva čekaju takve projekte. Stare vlasti su propustile priliku i nisu imali osjećaja, a nove vlasti sada imaju priliku – dodaje Kalić.

Tri niskobudžetne aviokompanije pokrenut će nove letove iz Sarajeva zahvaljujući subvencijama kantonalne vlasti, a sada se znaju i cijene karata.

Neumorno istražujući nematerijalnu kulturnu baštinu naroda u Bosni i Hercegovini, karmelićanin otac Zvonko Martić, doktor etnologije, naučnik i čuvar narodnog blaga, privodi kraju još jedan hvale vrijedan projekt „Hrvati u Bosni i Hercegovini – život i povijest u susretu Istoka i Zapada“.

Vijest je to koja dolazi nakon što je niskobudžetni prijevoznik bio jedan od tri odabrana, uz Wizz Air i SunExpress, za održavanje subvencioniranih letova iz glavnog grada Bosne i Hercegovine, koji nije bio povezan s glavnim europskim zračnim lukama.

Na društvenim mrežama šire se uznemirujući snimci gomile ljudi s maskama u kineskim bolnicama, a strahuje se od misteriozne upale pluća koja ponovno hara  tom zemljom.

Po jednom od nacrta pravilnika o implementaciji Zakona o kontroli i ograničenoj upotrebi duhana, duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje u Federaciji BiH vlasnicima ugostiteljskih objekata do 50 m² bilo bi ostavljeno da izaberu da li će biti pušački ili nepušački, istaknuto je danas na pres-konferenciji u Zavodu za javno zdravstvo FBiH.

U prvih deset mjeseci ove godine u Bosnu i Hercegovinu uvezeno je 208 električnih vozila, vrijednih 13.767.358,33 maraka, što je oko četiri puta više nego lani kad je u istom razdoblju uvezeno njih 48.

Kad ljudi kažu da ljekari nemaju posao nego poziv, onda misle na medicinare poput Aleksandra Babića.

On je ljekar opšte prakse koji pored svih svojih zdravstvenih muka, od svog poziva i misije da pomaže drugima ne odustaje, čak i kad mu je najteže, a priča o njemu dirnula je cijeli region.

Doktor Aca, kako ga zovu kolege i pacijenti, živi sa cističnom fibrozom zbog koje su mu pluća uništena. Zato na posao često dolazi noseći sa sobom bocu kiseonika. Nada da mu bude bolje postoji, bar tako vjeruju ljekari koji rade sa njim, a jedan od njih Ivica Zdravković, podijelio je neverovatno dirljivu objavu na Fejsbuku koja je ujedno i poziv dobrim ljudima da pomognu. 

Evo šta je Ivica napisao:

Nisam znao kako drugačije, pa ću ovako, kako jedino i umijem, direktno i konkretno: Ovo je Aleksandar Babić. Doktor Aleksandar Babić. Kolega. Jedan car, dobričina, šaljivdžija, srce kao kuća...

Aca živi u Trebinju. Ima 47 godina, oženjen je, radi kao ljekar u domu zdravlja. I na kiseoniku je. Po cijeli dan. Bori se sa cističnom fibrozom, koja mu je uništila pluća. Bori se kao lav. Ide na posao pod kiseonikom. Ne da se. I tako već godinama...

I ova fotografija snimljena je pre par dana, poslao mi je da se pohvali kako je uspeo da dođe do ordinacije. Da pomaže drugima...A kako da mi pomognemo njemu?

Maloprije sam pisao Univerzitetskoj klinici za torakalnu hirurgiju u Beču, koja je u poslednjih par godina izvela najvise transplantacija pluća u Evropi. Ne znam kad će mi i da li će mi odgovoriti. A potrebno je samo da ga vide. Da kažu da li bi ga operisali. Ima li nade.

Pritom, Aca je posebno čudo: ima Kartagenerov sindrom - svi su mu organi smješteni "naopako". Srce je desno, jetra levo... To je dopunska muka.

Eto. Pa sad, ko umije ili zna kako da pomognemo ovoj dobroj duši, neka se javi. Najbolje naši ljudi koji imaju kontakt u Beču, na Univerzitetskoj klinici za torakalnu hururgiju. Da krenemo od nekud. Da odvedemo Acu tamo. Da ga neko sprovede gdje treba...

Aktuelni političari u BiH bi, kada se spomenu imena Bogića Bogićevića i Mirka Pejanovića, trebali ustati na noge. Umjesto toga oni pokušavaju svakoga ko je ljudski i intelektualno iznad njih valjati u blatu koje stalno stvaraju.

Ko ima para za svadbu sa 200 do 300 gostiju, može platiti i taksu za vjenčanje, tako bi najkraće izgledalo obrazloženje nadležnih za poskupljenje taksi koje mladenci plaćaju prilikom sklapanja braka.