Društvo

CRNA LISTA: Vozači u BiH opasnost na cesti, jedan ima više od 104.000 KM neplaćenih kazni

Na spisku građana BiH koji su rekorderi po iznosu neplaćenih saobraćajnih kazni ubjedljivu prvu poziciju drži vozač iz Gračanice, koji po ovom osnovu duguje 104.855 maraka.

Prema podacima Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA), u top deset dužnika nalaze se i stanovnici Starog Grada (sarajevska opština), Gradačca, Maglaja, Ilidže, Živinica i Istočnog Novog Sarajeva, čiji su dugovi, u zavisnosti od slučaja do slučaja, dostigli između 54.870 i 90.970 maraka.

 

Nenad Lukanović iz Tuzle, stalni sudski vještak iz oblasti saobraćajne struke, kaže da je činjenica da ovakvi vozači predstavljaju opasnost na putevima te dodaje da bi rješenja trebalo tražiti u izmjenama Zakona o prekršajima i Zakona o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima (ZOBS) u BiH, kao i pravilnika koji tretiraju registraciju vozila, produženje vozačkih dozvola itd. Oduzimanje vozila je, dodaje on, također jedno od rješenja.

“U svakom slučaju to su ljudi koji predstavljaju opasnost na našim putevima. Svrha sankcionisanja je da se čovjek odvrati od činjenja novog prekršaja. A ako ovdje vozač ima 105.000 KM duga, on je očigledno napravio bezbroj prekršaja i u ovom slučaju izgubljen je smisao sankcija. Neki od njih imaju i vozačku dozvolu i treba im onemogućiti da je produže dok ne izmire obaveze. Oni jesu manji dio populacije, ali predstavljaju problem svojim ponašanjem i nisu dobar primjer za ostale stanovnike naše zemlje”, rekao je Lukanović za “Nezavisne novine”.

 

Otkrijte višeSARAJEVUKnjige o historijiSjećanja na prošlostHiTec recenzijeEstrada novostiDruštvo članciTehnički uređajiEkonomske prognozeZabavni sadržajiKozmetika

Slaže se s njim i Mato Jozak iz Travnika, takođe stalni sudski vještak iz oblasti saobraćajne struke, koji isto tako ističe da ovakvi vozači predstavljaju opasnost na putevima kako za sebe, tako i za druge.

“Kao što znate, u toku su izmjene ZOBS, s ciljem da se u njega uvede i pojam obijesnog vozača. Ja mislim da država ima mehanizam da riješi ovakve probleme. Takvim vozačima se može stati ukraj”, kaže Jozak.

Naveo je primjer Švicarske, gdje je, kako kaže, još devedesetih godina prošlog vijeka počelo oduzimanje, a potom i uništavanje vozila ovakvim vozačima.

“Gledajte, imali ste ljude s mnogo novca, kupovali su ‘bijesna’ vozila i pravili prekršaje. Divljali su po cestama. Potom se čak išlo i u izmjenu Ustava. Ti automobili su im oduzimani i uništavani. Dakle, nisu prodavana vozila, nego su uništavana. Treba stvoriti pravni okvir kod nas za takvu praksu. Rješenje mora postojati. Ja sam vještak i, vjerujte, ako neko vozi u naseljenom mjestu 60 ili 70 km više od dozvoljenog, za mene je to uzrok nesreće. Dok se svi ne počnemo boriti protiv obijesnih vozača, biće ih na cestama”, naglašava Jozak.

Povezani članci