Nauka

BOSANCI - GENIJALCI: Ljekovito, začinsko i aromatično bilje u školskom vrtu

Učenici Poljoprivredne i medicinske škole u Brčkom, uz podršku profesora, mjesecima rade na eko bašti u školskom dvorištu - uzgajaju ljekovito, začinsko i aromatično bilje. Učenici ne samo da povezuju teoriju i praksu već razvijaju i svijest o prirodi, održivosti i važnosti timskog rada. Bilje koje uzgajaju koristi se u nastavi više stručnih smjerova, a projekat su realizovali uz podršku Instituta KULT i nevladine organizacije Vermont.

U okviru praktične nastave, učenici smjerova poljoprivredni tehničar i fitofarmaceut svakodnevno njeguju i održavaju bilje, uz planove o proširenju bašte već naredne školske godine.

„Učenici prehrambene struke bi sušili, dorađivali i pripremali ga za destilaciju. Od toga bi pravili destilate, odnosno hidrolate koje bi dalje preusmjeravali prema smjeru farmaceutskih tehničara, gdje bi oni koristili ta određena eterična ulja, hidrolate, destilate i dodavali u svoje kreme prilikom praktične nastave“, objašnjava Šeherzada Kadrić, profesorica poljoprivredne grupe predmeta.

Kroz zajednički rad, učenici različitih smjerova povezuju procese – od sadnje sjemena do gotovog proizvoda. Na konkretnim primjerima primjenjuju znanje stečeno u učionici.

„Ja sam naučila jedan novi način na koji možemo uzgajati nešto od biljaka. Začinsko bilje koristimo svi u svojim kućanstvima, ljekovito bilje sušimo, upotrebljavamo u ljekovite svrhe - mislim da je jako značajno imati nešto ovakvog u svojoj kući“, kaže Dunja Nikić.

Iako interesovanje mladih za prirodu i poljoprivredu opada, ovakav pristup nastavi budi svijest o važnosti bilja i praktičnog znanja.

„Definitivno je važno poznavanje biljaka jer sve je više djece koja upisuju druge škole i potpuno ih ne zanima priroda. Ne zanima ih općenito sve što je vezano za poljoprivredu jer misle da to nije važno. I sve manje i manje je zainteresiranih da upišu moj smjer“, kaže Arnel Zahirović.

Eko vrt raste zajedno s novim generacijama učenika – onih koji znaju da je budućnost upravo u znanju, prirodi i održivosti.

Povezani članci