Društvo

Kompanija AS iz Jelaha, proizvođač Kent napolitanki, za samo nekoliko mjeseci od proizvodnje na novoj, savremenoj opremi, uspješno je krenula u osvajanje evropskog tržišta. Iz ove kompanije navode kako je ostvaren izvoz u čak 17 zemalja; Njemačka, Hrvatska, Crna Gora, Amerika, Australija, Švedska, Slovenija, Austrija, Mađarska, Makedonija, Srbija, Kosovo...

Gradonačelnici Ontaria, Kalgaria, Hamiltona, Frederiktona, Edmontona, Halifaksa, Toronta, Stoni Kriga, Londona, Otave, Viktorie su poslali čestitke povodom jednog od najvažnijih državnih bosanskohercegovačkih praznika - Dana državnosti BiH.

Mlada preduzetnica tvrdi da je postala vlasnica pekare u Njemačkoj i to da bez da je uložila svoj novac.

Federalna sanitarna inspekcija zabranila je na mjestu carinjenja Mostar–Rodoč uvoz pošiljke od 600 dječijih lutki "Miki Maus" porijeklom iz Kine, zbog neispunjavanja uslova za uvoz, saopšteno je iz federalne Uprave za inspekcijske poslove.

Bosna i Hercegovina ima svoju aviokompaniju koja može “poletjeti” u roku od nekoliko mjeseci, ali joj je potrebna podrška države, odnosno kantona. Naime, malo je poznato da u BiH postoji privatna aviokompanija Bosnia Airlines koja je registrovana još daleke 2001. godine, i u privatnom je vlasništvu.

Ovu kompaniju zadesila je neobična sudbina. Naime, prije 20-ak godina je kupila i uredno platila putnički avion od jedne hrvatske kompanije, ali joj on nikada nije isporučen.

Vlasnik Bosnia Airlinesa, profesor Muamer Kalić, kaže za BiznisInfo.ba da ovaj spor i dalje traje i to sada pred sudom u Strazburu. On kaže da je ostao bez aviona “prevarom hrvatskog pravosuđa” čime je nanesena šteta ne samo njemu već i državi BiH.

– Ukinuta je firma koja je trebala isporučiti avion dok je trajao međunarodni spor. Predmet je završio na Ustavnom sudu Hrvatske, a podom na sudu u Strazburu. Ja sam prvi Bosanac koji je zatražio reviziju apelacije Suda u Strazburu. Spor još uvijek traje – kaže Kalić.

Kako ističe, nepravda je nanesena kompaniji Bosnia Airlines, njemu lično ali i državi Bosni i Hercegovini.

– Avion je kupljen 2003. godine. Ja sam prvi Bosanac koji je uplatio u cijelosti komercijalni avion. To nisu ovih mali sportski avioni – pojašnjava Kalić.

I pored toga, kompanija nikad nije ugašena, a svake godine obnavlja dozvole, zbog čega je spremna “poletjeti” za kratko vrijeme.

– Naši planovi su da u jednom momentu nastavimo s radom. Čekali smo ove političke promjene. Očekivao sam da će nova vlast imati sluha za ono što su prethodne vlasti propustile da urade. BiH mora da ima vlastitu kompaniju. Razumijevanje je do sada bilo na nuli. Mi našu licencu obnavljamo svake godine, imamo kod, imamo svoje stručnjake koji su nam prosuti po svijetu. Za razliku od onih koji bi htjeli da osnuju svoju kompaniju, kojima trebaju godine priprema, nama treba 30 do 60 dana – tvrdi Kalić.

Ističe da je ovo ujedno poziv novim kantonalnim vlastima u Kantonu Sarajevo, te da očekuje od novog premijera Uka da obave razgovor. Osim uspostavljanja komercijalnih linija, on kaže da mogu ponuditi saradnju i kada je riječ o nabavci helikoptera i drugih letjelica za gašenje požara.

– Ja sam čak spreman i na javno-privatno partnerstvo. I da im pokažemo da možemo imati helikoptere, i avione za gašenje požara. To je najveća sramota i nedopustivo za jednu državu kakva je naša s jakom tradicijom, da nema nijedan helikopter ni avion za gašenje požara. To je ponižavajuće. Mi imamo struku, imamo kompaniju, imamo ljude koji su spremni to da urade za najkraće moguće vrijeme. Naravno da država treba da stvori podlogu za tako nešto – kaže profesor Kalić koji je i autor knjige o aviosaobraćaju.

Dodaje da je njegova kompanija nosilac licence za helikopterski saobraćaj te za prevoz putnika i robe. Kompanija nije blokirana i nema dugova. Ima struku i čeka podršku vlade Kantona Sarajevo, ističe.

– Nudimo javno-privatno partnerstvo Vladi KS, i da im konačno riješimo ovaj problem nabavke helikoptera. Mi smo u roku od 60 dana spremni da stavimo da on leti. I to ne da se oni zadužuju. Da napravimo sporazum i mi ćemo se zadužiti. Banke jedva čekaju takve projekte. Stare vlasti su propustile priliku i nisu imali osjećaja, a nove vlasti sada imaju priliku – dodaje Kalić.

Tri niskobudžetne aviokompanije pokrenut će nove letove iz Sarajeva zahvaljujući subvencijama kantonalne vlasti, a sada se znaju i cijene karata.

Neumorno istražujući nematerijalnu kulturnu baštinu naroda u Bosni i Hercegovini, karmelićanin otac Zvonko Martić, doktor etnologije, naučnik i čuvar narodnog blaga, privodi kraju još jedan hvale vrijedan projekt „Hrvati u Bosni i Hercegovini – život i povijest u susretu Istoka i Zapada“.

Vijest je to koja dolazi nakon što je niskobudžetni prijevoznik bio jedan od tri odabrana, uz Wizz Air i SunExpress, za održavanje subvencioniranih letova iz glavnog grada Bosne i Hercegovine, koji nije bio povezan s glavnim europskim zračnim lukama.

Na društvenim mrežama šire se uznemirujući snimci gomile ljudi s maskama u kineskim bolnicama, a strahuje se od misteriozne upale pluća koja ponovno hara  tom zemljom.

Po jednom od nacrta pravilnika o implementaciji Zakona o kontroli i ograničenoj upotrebi duhana, duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje u Federaciji BiH vlasnicima ugostiteljskih objekata do 50 m² bilo bi ostavljeno da izaberu da li će biti pušački ili nepušački, istaknuto je danas na pres-konferenciji u Zavodu za javno zdravstvo FBiH.