Društvo

ŠIRE POSLOVANJE: Bh. kompanija ulazi na tržište Srbije

Pored francuskog Carrefoura, koji se ponovo spominje nakon sastanka ministrice trgovine Jagode Lazarević s predstavnicima ovog lanca, interesovanje pokazuju i talijanski Eurospin, ruski Fix Price te Spar Austrija, ali i banjalučki Tropic.

 

Kako navodi Žarko Grozdanić, urednik portala Retail Serbia za Biznis.rs, tržište Srbije očekuje značajna promjena u naredne dvije godine.

– Pored Carrefoura, italijanski Eurospin već godinu dana aktivno radi na ulasku na tržište Srbije, a prve prodavnice možemo očekivati uskoro. Fix Price ide nešto bržim tempom, pa bi njihovi objekti mogli biti otvoreni već u narednim mjesecima. Ne bi iznenadilo ni ponovno interesovanje Spar Austrije – rekao je Grozdanić.

Grozdanić podsjeća da Carrefour svoje poslovanje globalno dijeli na tržišta na kojima posluje direktno i ona gdje je prisutan kroz franšizu.

Tokom prošle godine grčka kompanija Retail and More preuzela je master franšizu za srpsko tržište, što znači da bi Carrefour mogao ući u Srbiju upravo kroz taj model.

– Dolazak francuskog brenda bio bi izuzetno važan, prije svega za potrošače koji bi dobili veći izbor i vjerovatno niže cijene. Postoji mogućnost da Carrefour preuzme neki od postojećih lanaca u Srbiji – istakao je Grozdanić.

Carrefour u okviru svoje grupe posjeduje više brendova, među kojima je i Supeco, koncept koji kombinuje elemente diskonta i manjeg hipermarketa.

Prema riječima stručnjaka, ovaj format bi se mogao pojaviti u kasnijim fazama poslovanja, imajući u vidu sve veći rast diskontera u Srbiji.

Povezani članci