Tuzlanski kanton se već godinama suočava s ozbiljnim izazovima kada je riječ o izgradnji putne infrastrukture, jer na njegovom području nije izgrađen niti jedan kilometar autoceste ili brze ceste. To je, kako se navodi, poražavajuća činjenica ako se uzme u obzir da je Tuzlanski kanton privredno najrazvijeniji u Bosni i Hercegovini, te da se na njegovom području registruje čak 12 posto svih vozila u državi, odnosno 157.000 u 2024. godini.
„Tuzlanski kanton je sa stanovišta izgradnje putne infrastrukture u nezavidnoj situaciji jer na području Tuzlanskog kantona nemamo izgrađen niti jedan metar saobraćajnica visokog nivoa saobraćajne usluge ranga autoceste ili brze ceste, što je poražavajuće“, navodi se u saopštenju Vlade TK.
Iz Vlade Tuzlanskog kantona naglašavaju da su razlozi za višegodišnje kašnjenje u realizaciji infrastrukturnih projekata u Federaciji BiH brojni i složeni, te da uključuju niz pravnih, administrativnih i imovinsko-pravnih prepreka.
„Najvećih problema u implementaciji infrastrukturnih projekata u Federaciji BiH, pa prema tome i u Tuzlanskom kantonu, predstavljaju spor proces eksproprijacije, neuređeni vlasnički odnosi, neažurne zemljišne knjige, te institucionalne blokade zbog nepostojanja jedinstvenog Zakona o državnoj imovini“, stoji u dokumentu.
Poseban problem, kako se navodi, predstavlja nefunkcionisanje Komisije za državnu imovinu pri Vijeću ministara BiH, koja ne radi od 2018. godine, a bez čijeg angažmana nije moguće mijenjati namjenu državnog zemljišta potrebnog za infrastrukturne projekte.
„S obzirom na to da je veliki dio zemljišta predviđenog za trasu autocesta, zaobilaznica i brzih cesta na području Tuzlanskog kantona u vlasništvu države Bosne i Hercegovine, procedura promjene namjene zemljišta nije moguća bez aktivnog učešća Komisije za državnu imovinu pri Vijeću ministara BiH. Ova komisija, međutim, već godinama ne funkcionira“, navedeno je.