Privrednici u Bosni i Hercegovini tokom ove godine suočili su se s nizom izazova, od povećanja minimalne plate na hiljadu maraka, inflacije, pa sve do uvođenja neradne nedjelje. Sve je to značajno uticalo na poslovanje domaćih kompanija.
Upravo zato, Ministarstvo privrede Zeničko-dobojskog kantona pokrenulo je kampanju, čiji je cilj podići svijest građana o važnosti kupovine domaćih proizvoda, očuvati radna mjesta i pružiti podršku domaćim preduzećima.
Povećanje minimalne plate, inflacija i uvođenje neradne nedjelje značajno su opteretili domaću privredu, ostavljajući mnoge firme pred velikim izazovima.
Rumejsa Ribo iz Zenice, mlada poduzetnica koja izrađuje torbe i ekološke cekere, ističe da je mladim privrednicima danas neophodna podrška kako bi savladali prepreke i zadržali svoje biznise na tržištu.
"Generalno, što se tiče privrede, kao mlada osoba smatram da to može puno bolje i smatram da mi mladi možemo tu da doprinesemo", ističe Ribo.
Ministarstvo privrede ZDK pokrenulo je kampanju „Kupujmo domaće – jačajmo BiH“. Na javni poziv, pored Zeničke razvojne agencije, odazvala se i Privredna komora Zeničko-dobojskog kantona, čiji projekat promocije domaće privrede predviđa desetomjesečne aktivnosti na podršci proizvođačima i jačanju tržišta, sa fokusom na male biznise.
"Mi najprije mladima trebamo usaditi svijest o neophodnosti kupovine domaćeg. Mi smo to zamislili da promoviramo sve domaće proizvođače sa područja ZDK, njihove proizvode i njihove potencijale", rekla je predsjednica Privredne komore ZDK Diana Babić.
"Posebno na početku godine imali smo niz odluka koje su zasigurno uticale negativno na poslovanje malih preduzeća, najmanjih preduzeća, a mi se na njih fokusiramo", rekao je ministar privrede ZDK Samir Šibonjić.
Iz Saveza samostalnih sindikata BiH poručuju da kampanja jeste važna i pozitivna, ali upozoravaju da domaći proizvodi moraju biti prilagođeni kupovnoj moći građana.
"Nemoguće je da isti proizvod koji bude uvezen npr. iz Holandije bude jeftiniji od proizvoda koji je proizveden u Zenici. Dakle taj proizvod ima dodatne troškove i transporta i carine. Prema tome nemojmo da kroz tu kampanju koju pozdravljamo koju podržavamo na neki način da se uključimo u dizanje cijena domaćih proizvoda i slabljenjem kupovne moći domaćih građana", upozorava predsjednik SSS BiH Selvedin Šatorović.
Kupovinom domaćih proizvoda jača se privreda, čuvaju radna mjesta i pruža šansa mladim ljudima da ostanu i grade budućnost u svojoj zemlji. Podrška malim biznisima i proizvođačima nije samo ekonomsko, već i društveno ulaganje jer domaće znači ulaganje u sigurniju i stabilniju Bosnu i Hercegovinu.